Pages

Thursday 5 November 2015

Palazo Kembang Setaman

Teks: Hamidah Burham
Foto: Simpanan peribadi

Assalamualaikum adik manis..

Hari ini saya ingin berkongsi hasil jahitan saya kali ini iaitu seluar palazo kembang setaman, huhu.

Kenapa kembang setaman? sebab saya nakjadikan ia seolah-olah skirt tapi seluar yang boleh memberikan keselesaan pabila bergerak dan melakukan aktiviti harian.

Palazo Kembang Setaman
Kalau anda nak buat seluar palazo kembang setaman macam ni, anda perlu penggunakan jenis material kain yang lembut dan beralun serta serap peluh untuk menjamin keselesaan.

Jadi, saya telah menggunakan material kain Batik Sarawak Pua Kumbu sebanyak 2meter untuk mendapatkan hasil seperti yang diingini.

Kain Batik Sarawak Pua Kumbu

Saya sangat suka memakainya kerana ia sangat santai, mengikut syariah, tidak melekat di badan, sejuk, selesa dan bergaya jika pandai memadankan dengan pilihan style baju yang sesuai .

Jika ramai yang berminat, saya bercadang untuk membuat seluar palazo ini secara ready made, inshaAllah.. Apapun, tunggu saja kemunculannya ya. Ok salam jumpa lagi...

Wassalam.

No comments:

Post a Comment